۴ اسفند ۱۳۹۴، ۱۹:۲۸

فرمانده انتظامی خراسان شمالی:

سازمان‌های مردم نهاد یاری دهنده پلیس در ایجاد امنیت هستند

سازمان‌های مردم نهاد یاری دهنده پلیس در ایجاد امنیت هستند

فرمانده انتظامی خراسان شمالی گفت: سازمان‌های مردم نهاد به عنوان نهادهای مردمی که به هیچ حزب و گروه خاصی وابسته نیستند بهترین یاری دهنده پلیس در ایجاد امنیت محسوب می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی خراسان شمالی، سردار علیرضا مظاهری برقراری و ارتقاء نظم و امنیت در جامعه را از مهم‌ترین وظیفه نیروی انتظامی برشمرد و افزود: پلیس به تنهایی و بدون مشارکت مردم و سایر نهادهای دولتی و غیر دولتی نمی‌تواند در برقراری امنیت و پیشگیری از جرم موفق باشد.

این مقام ارشد انتظامی مشارکت و اعتماد مردم به پلیس را در ایجاد امنیت پایدار الزامی دانست و تصریح کرد: اعتماد مردم پشتوانه‌ای محکم برای پلیس است.

فرمانده انتظامی استان خراسان شمالی به جایگاه سازمان‌های مردم نهاد در کاهش آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و بیان داشت: مشارکت این سازمان‌ها مولد سرمایه اجتماعی برای پلیس هستند.

سردار مظاهری با بیان این که سازمان‌های مردم نهاد سفیران پلیس در جامعه هستند، گفت: با توجه به اینکه سازمان‌های مردم نهاد به هیچ حزب و گروه خاصی وابسته نیستند، بهترین یاری دهنده پلیس در ایجاد امنیت انتخابات هستند.

وی همکاری سمن‌ها و سایر نهادهای مردمی در خراسان شمالی با نیروی انتظامی را فراگیر دانست و افزود: این همکاری در راستای پیشگیری و کاهش جرایم و تخلفات، افزایش محبوبیت و حضور پلیس در بین مردم است.

این مقام انتظامی همچنین گفت: امنیت عمومی به عنوان یک محصول اجتماعی بیش از آنکه یک مقوله سیاسی، حکومتی، دولتی باشد مفهومی انسانی و اجتماعی است که مستلزم مشارکت و حضور مردمی در عرصه‌های مختلف اجتماعی و تعامل با دیگر نهادها است.

فرمانده انتظامی خراسان شمالی تصریح کرد: معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان با تمام توان آماده گسترش تعاملات با سمن‌ها در خصوص استفاده از ظرفیت این تشکل مردمی در اجرای طرح‌های مشترک در راستای پیشگیری و کاهش آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی است.

کد خبر 3564383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha